Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij usability testing inzetten om de gebruiksvriendelijkheid van je website te verbeteren? Gebruiksvriendelijkheid is één van de pijlers van Google voor het bepalen van jouw positie in de zoekresultaten. Met usability testing zorg jij ervoor dat jouw website een goede score haalt op dit gebied. Met usability testing test je namelijk jouw gehele website op meerdere aspecten. Hoe je dit doet, is op verschillende manieren mogelijk. De marketeers van Traffic Today weten precies hoe ze usability testing een succesvol onderdeel van jouw website kunnen maken. Benieuwd hoe? Kom in contact! We bespreken de mogelijkheden graag met je.
Een hoge positie in de zoekresultaten van Google geeft jouw bedrijf een enorme boost. Deze positie is echter lastig te bemachtigen. Usability testing is een onderdeel van conversie optimalisatie: een belangrijke factor voor Google om jouw positie te bepalen. Als blijkt dat via jouw vertoning in de resultaten veel conversies worden gemaakt, zal Google jouw website als waardevol zien en dus een hogere positie geven. Dit heeft allemaal te maken met zoekmachine optimalisatie. Door aanpassingen aan je website door te voeren, pas jij je website zo aan dat Google deze als goed beoordeelt. Een hoge conversieratio is een teken van een hoge gebruiksvriendelijkheid: bezoekers vinden waar ze naar op zoek waren.
Als jouw huidige website niet aan deze eis voldoet, is de kans groot dat je nog geen hoge positie in Google bemachtigd hebt. Met usability testing zorgen wij ervoor dat jij deze positie wel krijgt: we voeren tests uit op verschillende manieren en vergelijken de resultaten hiervan. De beste resultaten voeren we door, waardoor jouw website wordt verbeterd. Hoe we dit precies doen verschilt per situatie, aangezien niet hetzelfde plan geldt voor iedereen. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Kom in contact!
We zetten deze website graag in om jouw website te optimaliseren. Benieuwd hoe? Vul het contactformulier in en we komen snel in contact om de mogelijkheden te bespreken!
Door Traffic Today jouw partner te maken op het gebied van website usability testing, kies je voor een op-maat-gemaakt pakket waarin jij en je wensen centraal staan. Dit betekent echter niet dat we geen vaste stappen doorlopen. De invulling van deze stappen is voor iedereen anders, maar deze vijf stappen hebben voorheen bewezen een succesformule te zijn op het gebied van usability testing. We leggen ze voor je uit!
We starten het web usability testing proces met een uitgebreide analyse. Hierin kijken we naar jouw huidige situatie: wat zijn je huidige resultaten en waar wil je heen? Wat wil je doelgroep en misschien wel het belangrijkst: wat doen je concurrenten? Door deze vragen te beantwoorden, kunnen we een strategie opstellen gebaseerd op cijfers. Zo weten we zeker dat de dingen die we gaan doen, zinnig zijn. Een belangrijk onderdeel van deze stap is ook het leren kennen van elkaar: wij introduceren ons en onze werkwijze en proberen jou te leren kennen. Zo zorgen we ervoor dat we jouw filosofie het makkelijkst realiseren.
Zodra de analyse-fase is afgerond, beginnen we met het opstellen van testscripts. Dit is erg belangrijk, omdat we zo breed mogelijke resultaten willen zien. Door verschillende testscripts op te stellen, realiseren we dit, aangezien we zo gegarandeerd zijn van veel verschillende resultaten. Testscripts worden zo breed mogelijk uitgevoerd: dat betekent dat we zo veel mogelijk testers proberen te vinden, zodat we zo veel mogelijk input krijgen.
Zodra het testscript doorgevoerd is met de tester, analyseren we zo precies mogelijk wat de resultaten hiervan zijn. We lopen met de tester door de website heen en stellen vragen gebaseerd op het gedrag van de tester. Zodra deze vragen beantwoord zijn, hebben we een helder beeld van wat de invloed van bepaalde factoren is, zodat we dit kunnen uitvoeren als we hier goedkeuring voor krijgen.
Deze goedkeuring vragen we natuurlijk eerst bij jou aan: nadat het testscript afgerond is, stellen we een advies op met verschillende actiepunten. Hierbij kijken we niet alleen naar het advies van onze testers, maar ook naar hoe we dit het best kunnen implementeren binnen jouw marketingdoelstellingen. We zorgen voor een onderbouwd advies, zodat jij precies weet wat het resultaat is van onze handelingen.
Wanneer we een akkoord hebben bereikt, implementeren we de resultaten van onze testscripts in jouw website. De resultaten hiervan monitoren we, zodat we een flexibele houding kunnen realiseren. We proberen usability testing regelmatig uit te voeren, zodat de resultaten hiervan altijd relevant zijn.
Wilco vertelt je er graag meer over!
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Usability testing is belangrijk omdat het vertelt hoe gebruikers een product ervaren. Dit helpt ontwikkelaars om problemen op te lossen en de gebruikerservaring te optimaliseren, wat voor tevreden klanten zal zorgen.
Je bereidt usability testing voor door doelen te formuleren, deelnemers te selecteren, taken op te stellen en aandacht te besteden aan het testmateriaal. Zorg ervoor dat de testomgeving representatief is voor het echte gebruik.
Over het algemeen zijn 5-8 deelnemers voldoende om de meeste usability-problemen te identificeren. Meer deelnemers kunnen extra inzichten opleveren, maar het is belangrijk om binnen het budget te blijven.
Veelvoorkomende valkuilen zijn het selecteren van onrepresentatieve deelnemers, te veel sturen tijdens tests en het negeren van feedback. Het is belangrijk om deze valkuilen te tackelen, zodat je ineffectieve usability testing voorkomt.
Om zo succesvol mogelijk gebruik te maken van deze dienst, zetten we verschillende usability testing tools in. Deze mogelijkheid laat gelijk het mooie van usability testing zien: voor zowel web- als mobile usability testing zijn er namelijk veel verschillende tools, die gezamenlijk tot een mooi resultaat kunnen leiden. De marketeers van Traffic Today weten precies wat welke combinatie van tools ervoor nodig is om jouw marketingdoelstellingen te bereiken. Hierbij ligt natuurlijk gebruiksvriendelijkheid centraal: de beste resultaten worden alleen behaald als een tester volledig begrijpt waar die mee bezig is. Ons succes ligt echter niet alleen bij externe tools: ons eigen testpanel is voorheen ook enorm succesvol gebleken. Deze zetten we ook graag voor jou in!
Ben jij geïnteresseerd in usability testing? Traffic Today is jouw partner op het gebied van deze dienst. Bij ons sta jij centraal: wij geloven dat de beste resultaten enkel behaald kunnen worden door een intensieve, transparante samenwerking. Dit realiseren we door maandelijkse meetings, waardoor jij precies weten welke stappen wij genomen hebben en wat de resultaten hiervan waren. In deze meetings is er ook ruimte voor feedback, zodat we te allen tijde volledig conform jouw werkwijze werken. Natuurlijk zorgen we ook voor een kritische blik, die we verwoorden in een adviesrapport, wanneer nodig. Klinkt deze werkwijze jou als muziek in de oren? Get in touch! Eén van onze marketeers bespreekt de mogelijkheden op het gebied van usability testing graag met je.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.