Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij hoger scoren in Google op basis van een zoekwoordenonderzoek?
In een zoekwoordenonderzoek krijg jij antwoord op de vraag welke zoekwoorden je terug moet laten keren in de teksten op jouw website. Hiermee help je Google jouw website te indexeren, aangezien zij je nu gemakkelijker aan een onderwerp en zoekopdracht kunnen koppelen. Onze marketeers helpen je graag om dit zoekwoordenonderzoek voor je uit te voeren. Zo kijken we naar het gedrag van je concurrenten en zorgen we ervoor dat jij hier zo slim mogelijk op inspringt. Geïnteresseerd? Kom in contact! Dion staat je graag te woord.
De naam geeft veel weg van wat een zoekwoordenonderzoek is: een onderzoek naar zoekwoorden. Specifieker: zoekwoorden in Google. Deze zoekmachine wordt gebruikt voor maar liefst 97% van de totale internetzoekopdrachten. Dit laat niet alleen zien hoe belangrijk het is om hier een hoge positie te bemachtigen, het laat ook zien dat het een relevante bron is om informatie van te verzamelen. Door middel van een zoekwoordenonderzoek krijg je inzichten naar wat jouw doelgroep interessant vindt. Hier spring je met een juiste implementatie slim op in!
De marketeers van Traffic Today helpen je graag om een zoekwoordenonderzoek te realiseren. We kijken niet alleen naar de zoekopdrachten van jouw doelgroep, maar ook naar hoe jouw concurrenten hier op inspringen. Zo creëren we voor jou een unieke positie, die we je graag helpen te benutten. We helpen je ook graag om dit zoekwoordenonderzoek om te toveren in pakkende teksten, die SEO-vriendelijk scoren. Ben je hier geïnteresseerd in, of wil je de mogelijkheden bespreken? Vul het contactformulier in zodat we zo snel mogelijk met elkaar in contact kunnen komen!
Dan kan een zoekwoordenonderzoek niet uitblijven! De markteers van Traffic Today helpen jou om dit zo precies mogelijk uit te voeren. Bij ons ontvang je niet enkel een lijst met termen, maar ontvang je ook advies over hoe je deze het best kunt implementeren in jouw website. Ben jij hier benieuwd naar? Vul het contactformulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact op om de mogelijkheden te bespreken!
We beantwoorden deze vraag met een tegenvraag: hoe vaak bezoek jij de tweede pagina van zoekresultaten in Google? Als het antwoord “nooit” luidt, laat dit al zien waarom een zoekwoordonderzoek een essentieel onderdeel van jouw website is. Je bent namelijk niet de enige: slechts 4.8% van de totale Google-gebruikers klikt wel eens door naar de tweede pagina. Jouw website moet dus op de eerste pagina verschijnen, maar zonder zoekwoordenonderzoek is dit vrijwel onmogelijk.
Door in te spelen op de zoekwoorden die jij in je onderzoek verzamelt, schrijf je SEO-vriendelijke teksten. Hierbij is het belangrijk dat je niet spamt, aangezien dit juist het tegenovergestelde effect heeft van wat je wil, namelijk een negatieve indexering. Nadat je website de juiste teksten bevat, zal het Google even duren om deze verandering te registreren. Maar, zodra deze registratie is doorgevoerd, sta jij bovenaan de zoekresultaten en bereik je gemakkelijk nieuwe potentiële klanten.
Short-tail zoekwoorden bestaan meestal uit één of twee woorden en hebben een hoog zoekvolume, terwijl long-tail zoekwoorden bestaan uit drie of meer woorden en vaak specifieker zijn. Short-tail zoekwoorden hebben doorgaans meer concurrentie, terwijl long-tail zoekwoorden gerichter verkeer kunnen genereren.
Ja, er zijn verschillende gratis tools beschikbaar voor zoekwoordenonderzoek, waaronder Google Zoekwoordplanner, Google Trends, Answer the Public en Ubersuggest. Hoewel sommige functies beperkt kunnen zijn in vergelijking met betaalde tools, bieden ze nog steeds waardevolle inzichten voor uw zoekwoordenstrategie.
Keyword moeilijkheid, ook bekend als zoekwoordmoeilijkheid, is een belangrijke factor om te overwegen bij uw zoekwoordenonderzoek. Het geeft een indicatie van hoe competitief een zoekwoord is en hoe moeilijk het zou kunnen zijn om een hoge rangschikking te bereiken in zoekmachines voor dat specifieke zoekwoord. Door rekening te houden met keyword moeilijkheid kunt u uw zoekwoorden selecteren op basis van haalbaarheid en efficiëntie. Het helpt u om te focussen op zoekwoorden waarvoor u een realistische kans hebt om goed te ranken, wat op zijn beurt kan leiden tot een effectievere SEO-strategie en betere resultaten voor uw website.
Ondanks de focus van Google op E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) blijven zoekwoorden een belangrijk onderdeel binnen jouw SEO strategie. Hoewel Google steeds beter wordt in het begrijpen van de context en intentie achter zoekopdrachten, helpen zoekwoorden nog steeds bij het optimaliseren van inhoud voor specifieke onderwerpen. Ze dienen als signalen voor zoekmachines om de relevantie van uw inhoud te begrijpen en kunnen bijdragen aan een betere zichtbaarheid in zoekresultaten. Anno 2024 heeft het overmatig gebruiken van zoekwoorden niet zoveel zin meer. Belangrijker is het om ze op strategische wijze te integreren binnen content die hoogwaardig én informatief is.
Voor veel bedrijven is het lastig antwoord te geven op hoe je een zoekwoordenonderzoek doet. Dat is logisch, omdat het een werkzaamheid is die niet vaak voorkomt. Als jij wilt beginnen met het schrijven van pakkende content voor op je website, raden we verschillende zoekwoordenonderzoek tools aan. We benoemen er drie!
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Om slim in te spelen op de wens van je doelgroep, is het belangrijk om na te gaan wat voor soort zoekopdracht er wordt uitgevoerd. Google helpt je hier al enigszins bij, door verschillende varianten van antwoorden te geven. In het algemeen spreken we over zes soorten zoekopdrachten waar jij onderscheid in kan maken. Deze leggen we voor je uit!
Als jij ervoor kiest om je SEO zoekwoordenonderzoek uit te laten voeren door Traffic Today, betekent dat dat je een goede eerste stap neemt richting jouw marketingdoelstellingen. Als het aan ons ligt stopt het niet bij een zoekwoordenonderzoek, maar zorgen we voor een sterke strategie hier rondomheen. Dit betekent dat we niet alleen dit onderzoek uitvoeren, maar ook een concurrentieanalyse, marktanalyse en doelgroepanalyse uitvoeren. Nadat we dit allemaal uitgevoerd hebben, zorgen we voor een marketingplan waarmee jij gericht te werk kan gaan. Hierin verwerken we jouw doelstellingen en benoemen we welke diensten het beste werken om deze doelstellingen te behalen.
Om jou op gang te helpen met je zoekwoordenonderzoek in Google, geven we je graag een paar tips!
Digital. Growth. Together. Met deze slagzin gaat Traffic Today ondertussen al vijf jaar aan de slag voor verschillende klanten. Hier hebben we al veel mooie resultaten mee geboekt, maar dat betekent niet dat we niet constant kijken naar nieuwe uitdagingen. Deze gaan we graag met jou aan! Groeien doen we enkel samen: door ons te helpen groeien, doen wij hetzelfde bij jou.
Bij ons sta jij als klant centraal. De focus ligt op samenwerking: door dit intensief en transparant te doen, richten wij ons succesvol op jouw doelstellingen. Zo werken we met programma’s zoals Asana, waarin jij precies kan zien hoeveel uur wij in welke werkzaamheden stoppen. Daarnaast hebben we maandelijkse meetings, waarin we updates geven en ruimte bieden om ons van feedback te voorzien. Perfect, toch? Vind jij dat nou ook, kom dan direct in contact! Onze marketeers voeren graag een zoekwoordenonderzoek, en eventuele vervolgstappen, voor jou uit.