Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij met jouw bedrijf een positieve reputatie uitstralen?
Dan is je reputatiemanagement enorm belangrijk! Door jouw reputatiemanagement uit te laten voeren door Traffic Today, kies je voor een positieve online reputatie. Dit draagt bij aan je algemene imago, en zorgt voor meer klantbinding. Ben jij geïnteresseerd in reputatiemanagement? Kom in contact met één van onze marketeers en bespreek de mogelijkheden!
De naam zegt eigenlijk al alles: reputatiemanagement is het beheren van jouw reputatie. Dit is enorm belangrijk, want denk zelf maar eens na: als je weinig positiefs over een bedrijf hoort, zou je hier dan zelf mee in zee gaan? Deze gedachtegang geldt voor vrijwel iedereen, wat alleen maar bevestigt hoe belangrijk jouw reputatiemanagement is. Gelukkig valt er veel te beheren op het gebied van je reputatie, maar dit vereist wel een actieve houding. De marketeers van Traffic Today helpen je hier graag mee: door onze flexibele houding, is het geen enkel probleem om in te springen op actualiteiten.
Online zijn er enorm veel kansen om in te springen op je reputatiemanagement. Denk hierbij aan de vele mogelijkheden die social media kanalen bieden, maar ook aan de jouw presentatie in Google. Een hoge positie in Google zorgt voor meer naamsbekendheid, wat al snel een positieve bijdrage levert op je reputatie. Wij helpen je om een rake reputatiemanagement strategie op te stellen: eerst kijken we naar jouw huidige situatie, waarna we doelstellingen formuleren met een plan om deze te behalen. Geïnteresseerd? Kom in contact!
Door onderstaande gegevens in te vullen, weten we met wie we contact moeten opnemen.
Het is enorm belangrijk om goed te letten op je online reputatiemanagement. Online heeft iedereen een mening, over van alles en nog wat: ook over jouw bedrijf. Ook iedereen heeft de mogelijkheid om deze mening te publiceren. Of het nou via Instagram, Twitter of in een Google-recensie is: een negatief bericht kan enorm schadelijk zijn, vooral als deze veel gelezen wordt.
We focussen nu vooral op de negatieve gevolgen van reputatiemanagement, maar het kan net zo goed de andere kant op gaan: een positieve online reputatie heeft namelijk een grote bijdrage aan jouw successen. Denk maar aan de vele reputatiemanagement voorbeelden: als je alleen maar positieve dingen over een bedrijf hoort, is de kans groot dat jij ook sneller geneigd bent om hier gebruik van te maken. Helaas kun je nooit de volledige controle over jouw reputatie nemen, maar je kunt hier wel op inspelen door jezelf op een slimme wijze te presenteren. Door dit te doen, sta je standaard 1-0 voor op je concurrenten.
Er zijn vier onderdelen op het gebied van reputatie management, die door het PESO-model worden verdeeld. Door een juiste combinatie van deze verschillende onderdelen, zorg jij voor positief reputatiemanagement voor jouw bedrijf. We leggen de onderdelen voor je uit.
Wij verbeteren jouw online imago graag voor je.
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Er zijn verschillende manieren om je reputatie te meten, maar het vereist in elk geval een actieve houding. De beste manier om je reputatie te meten is door simpelweg jouw klanten een vragenlijst rondom dit onderwerp in te laten vullen. Hiervoor kun je verschillende modellen gebruiken, zoals het RepTrak-model, de Expressiviteitsquotiënt en het Reputatie Quotiënt. Al deze modellen vragen net wat andere vragen, die samen laten zien hoe positief jouw reputatie is. Het is erg belangrijk om deze metingen regelmatig uit te voeren, omdat je reputatie snel kan veranderen.
Identiteit, imago en reputatie lijken alle drie veel op elkaar, maar zijn allemaal net wat anders. Identiteit is een interne factor; dit is wat een bedrijf uit wil stralen. Hierin worden waarden en normen gebruikt: de mening van anderen heeft geen effect op een identiteit. Deze mening wordt al wel meegenomen in het imago: dit is hoe een bedrijf denkt dat het gezien wordt door klanten en anderen. Deze daadwerkelijke mening is de reputatie. Als het goed is, is het verschil tussen het imago en de reputatie niet heel groot. Is dit wel het geval, dan is reputatiemanagement enorm belangrijk, omdat je iets anders uitstraalt dan dat je denkt.
Reputatiemanagement is voor vrijwel elk bedrijf interessant: ieder bedrijf vindt het namelijk belangrijk om een positieve ervaring te kunnen bieden aan zijn klanten. Het is verleidelijk om je reputatiemanagement links te laten liggen wanneer jouw bedrijf al een positieve reputatie is, maar het is belangrijk om dit niet te doen. Een reputatie kan snel veranderen, aangezien het online landschap een erg actief landschap is. Er ontstaan snel nieuwe kanalen, waar jij op in moet springen voor een positieve reputatie. Het is wel belangrijk dat je weet wat je doet: door je reputatiemanagement te laten doen door een marketingbureau als Traffic Today, weet je zeker dat jouw strategie wordt uitgevoerd door een specialist.
Een negatieve review van een klant kan negatieve gevolgen hebben voor jouw bedrijf. Het zou daarom fijn zijn als je deze weg kunt halen, maar helaas is dit niet het geval. De enige manier om op je Google-reviews in te springen is door je klanten te vragen om een review achter te laten wanneer je merkt dat ze een positieve mening over je hebben. De negatieve review zal blijven staan, maar zal tegelijkertijd overklast worden door vele positieve reviews. Natuurlijk is het ook mogelijk om persoonlijk contact op te nemen met de reviewer, maar de kans dat dit werkt is niet heel groot, aangezien een mening niet van het één op het andere moment zal veranderen.
We geven je graag een paar tips over reputatiemanagement, om jou alvast op gang te helpen!
Traffic Today is jouw partner op het gebied van een goede reputatiemanagement strategie. Om jouw reputatiemanagement goed door te voeren, is een strategie namelijk enorm belangrijk. Wij kijken niet alleen naar jouw wensen, maar ook naar jouw huidige situatie. Zo leveren we een kritische blik door uitgebreide analyses en onderzoeken. Zodra jouw doelstellingen geformuleerd zijn, gaan we graag met je aan de slag. Dit doen we middels een intensieve en transparante samenwerking. Door maandelijkse meetings weet jij precies welke stappen wij hebben genomen om jouw doelstellingen te bereiken. Het beste resultaat behaal je enkel samen. Wil jij deze samenwerking met ons aan gaan? Get in touch! We leren graag meer over je onder het genot van een kop koffie, zodat we je goed kunnen helpen met het meten van je reputatie.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.