Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil je een marketingstrategie inzetten om goed te scoren met je website?
Je website staat. En nu? Hoe zorg je ervoor dat de juiste doelgroep je website weet te vinden? Met een marketingstrategie maak je slim gebruik van diverse marketingtechnieken om zo je merk onder de aandacht te brengen. En hier kunnen wij je bij helpen.
Onze online marketing strategen zijn in staat om snel te schakelen en zorgen ervoor dat jouw website altijd de beste marketingstrategie voert.
Marketing is een onmisbaar onderdeel van elk succesvol bedrijf. Maar, je kunt niet zomaar lukraak bezig gaan: een marketingstrategie is essentieel. In een online strategie geven we antwoord op vragen zoals: “Wie is jouw doelgroep?” en “Wat zijn de actuele trends in jouw branche?”. Door hier onderzoek naar te doen, kunnen we besluiten nemen over welke marketingtechnieken het beste passen bij jouw bedrijf. Zo creëren we een succesvolle marketingstrategie voor al onze klanten.
Wij helpen je graag. Neem vrijblijvend contact op of kom eens langs voor een kop koffie.
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Om je op gang te helpen bij het opstellen van een marketingstrategie, zijn er verschillende marketingstrategiemodellen beschikbaar. Hiervan lichten we er twee uit, namelijk het Waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema en de Generieke Concurrentiestrategie van Porter. Deze twee modellen zijn apart van elkaar te gebruiken, maar vullen elkaar ook erg goed aan. Dus doe er je voordeel mee!
Dit model is op te splitsen in drie onderdelen, namelijk Product Leadership, Operational Excellence en Customer Intimacy. Treacy en Wiersema zeggen dat het voor elk bedrijf essentieel is om al deze onderdelen in te zetten, maar dat ook elk bedrijf moet excelleren in één van deze onderdelen. We lichten de onderdelen voor je uit:
Het zal per bedrijf verschillen welke van de drie onderdelen het beste onderdeel is om in te excelleren. Het verschil ligt in jouw markt: een B2C-doelgroep heeft bijvoorbeeld meer baat bij een hoge Customer Intimacy dan een B2B-doelgroep. Onze online strategen voeren een onderzoek uit; door dit te combineren met jouw wensen en doelstellingen, zorgen we voor de perfecte marketingstrategie.
De generieke concurrentiestrategie van Porter legt de focus niet alleen op jouw bedrijf, maar maakt ook de koppeling naar jouw concurrenten. Dit model is dus niet alleen de basis van jouw online strategie, maar kan ook ingezet worden voor jouw concurrentieanalyse. Het model van Porter is op te splitsen in drie onderdelen: differentiatie, kostenleiderschap en focusstrategie. Door deze onderdelen in te zetten in jouw marketingstrategie, zorg je voor onderscheid t.o.v. jouw concurrenten en positioneer je jezelf op een unieke wijze. We lichten de drie onderdelen voor je uit:
Waar in het model van Treacy en Wiersema wordt gezegd dat je moet excelleren in één onderdeel, is het bij het model van Porter juist belangrijk om een goede balans te vinden in de drie onderdelen. Door deze balans te vinden, weet jij je te onderscheiden van je concurrenten. De combinatie van Porter en Treacy & Wiersema legt een basis voor jouw online strategie. Wij helpen je graag deze combinatie te maken!
Een online strategie is de basis van alle marketingwerkzaamheden die jouw bedrijf uitvoert. Er zijn veel verschillende diensten die hier onder vallen, zoals linkbuilding, SEO & SEA, social media of marketing detachering. Al deze producten zullen andere resultaten behalen voor jouw bedrijf, maar moeten ook allemaal op een andere wijze ingezet worden. Voordat je een bepaalde dienst inzet, is het belangrijk om te weten waar deze dienst precies zoal goed voor is. Daarnaast is niet elke marketingdienst relevant voor jouw doelstellingen. Door een duidelijke strategie aan te brengen, zorg jij ervoor dat je weet waarom je een bepaalde dienst inzet, en ook wat voor resultaat je hieruit kan verwachten. Je gaat dus veel gerichter te werk.
Het kan lastig zijn om een marketingstrategie succesvol uit te voeren. Een online marketingbureau zoals Traffic Today helpt je hier echter graag mee! Onze strategen zijn in staat om een gerichte online strategie op te stellen voor jouw bedrijf, waarmee we rekening houden met jouw algemene wensen en doelstellingen, maar ook met jouw marktpositie, het gedrag van je concurrenten en de wensen van je klanten.
We behouden een frisse kijk op je marketingstrategie, doordat we in klantenteams werken bij Traffic Today. Jouw vaste projectmanager voert veel overleg met andere marketingspecialisten, die ieder hun eigen kijk hebben op de uitgerolde marketingstrategie. Aan de hand van ieders input sturen we waar nodig bij binnen de marketingstrategie.
Onze marketingstrategie wordt echt afgestemd met een team van specialisten, die stuk voor stuk hun eigen kijk hebben op digital marketing. Daarnaast nemen we alleen die diensten op in de salesvoorstellen, waarvan wij denken dat ze jou verder kunnen helpen. Traffic Today gebruikt nooit een vast stramien of een kant-en-klare marketingstrategie. We stippelen echt een pad uit dat volgens ons het meest ideaal is voor jullie bedrijf.
We gebruiken geavanceerde analysetools en technieken om de prestaties van onze marketingstrategieën te meten, maar Google Analytics 4 en het Google Merchant Center komen veel terug in de browergeschiedenis van onze marketeers. We verzamelen gegevens over belangrijke KPI’s, zoals conversieratio’s, betrokkenheid van gebruikers en ROI, om de effectiviteit van de strategieën te evalueren en waar nodig bij te sturen.
Er zijn verschillende soorten van een marketingstrategie die je in kunt zetten. We benoemen ze graag voor je:
Welke marketingstrategie jij hanteert, heeft te maken met hoe jij je wilt opstellen t.o.v. je klanten, maar ook met welke doelstellingen jouw bedrijf heeft. Wij helpen je graag om deze strategie succesvol voor je te bepalen!
Je weet nu waarom een marketingstrategie een essentieel onderdeel is voor jouw bedrijf, maar je weet nog niet hoe je ervoor zorgt dat deze effectief ingezet kan worden. Bij Traffic Today doen we dit door SMART te werken. Hierdoor kunnen wij gericht te werk gaan, en zorgen we ervoor dat er duidelijke doelstellingen worden gesteld op het gebied van jouw marketingstrategie. Merken we dat er niet het gewenste resultaat behaald wordt? Dan stellen we ons flexibel op en passen we je marketingstrategie aan.
Om vervolgens effectief te werk te gaan, is je marketingstrategie op te delen in drie niveaus:
Een misconceptie die veel bedrijven hebben, is dat een marketingstrategie ten koste gaat van je algemene marketingplan. Dit is lang niet altijd het geval: wij zetten een marketingstrategie juist in als onderdeel van je marketingplan. Eerst bepalen we de strategie, hier bouwen we uiteindelijk het plan op door.
Om je online strategie te bepalen, voeren we verschillende onderdelen uit. Bijvoorbeeld:
Zodra al deze factoren bepaald zijn, kunnen we deze toepassen aan de hand van je marketingplan gaan maken. In de strategie plaatsen we het idee van je plan: in je plan wordt juist verteld hoe je dit gaat uitvoeren en wie dit gaat doen. De één hoeft dus echt niet ten koste van de ander te gaan: het tegenovergestelde geldt juist.
Om jouw marketingstrategie zo succesvol mogelijk te maken, geven we je graag een paar tips!
Klinkt intensief en transparant samenwerken jou als muziek in de oren? Mooi! Dan ben je bij aan ons aan het juiste adres. Onze online strategen helpen jou graag een hoger online niveau te bereiken. Wij voeren niet alleen het onderzoek voor je uit, maar helpen jou ook graag met de uitvoering van deze strategie. Zo hebben wij veel SEO-, SEA- en contentmarketeers in huis die jou graag helpen bij de realisatie van elke marketingdoelstelling. Ben je benieuwd hoe we dit doen? Neem dan contact met ons op! Eén van onze marketeers staat je graag te woord.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.