Scoor met

Internationale marketing

Wil jij met je bedrijf de internationale markt betreden?

Alleen Nederland is niet meer genoeg: jij wil stappen zetten en daarvoor ga je de grens over. Groot gelijk, maar als jij internationale marketing wilt gaan uitvoeren, is het wel belangrijk dat je goed voorbereid bent en weet wat je kunt verwachten. Internationale marketing is namelijk niet helemaal hetzelfde als je marketingwerkzaamheden in Nederland.

Traffic Today is jouw partner op het gebied van internationale marketing. Een natuurlijke groei zit in ons DNA: we doen er alles aan om dit bij jou te realiseren. Onze marketeers hebben de juiste kennis en ervaring in huis om jou te voorzien van een op maat gemaakt marketingplan, waarmee jij jouw doelstellingen gaat halen. Benieuwd hoe we dit voor ons zien? Kom in contact, dan bespreken we de mogelijkheden!

Vraag het Steven Onze Directeur | Digital Strategist & Business Lead (Team Violet)
De voordelen van

Internationale marketing

  • Je presenteert jezelf op verschillende manieren
  • Grotere markt
  • Makkelijker om te experimenteren met diensten
  • Perfecte basis voor wanneer je fysiek de oversteek wilt maken
  • Ook goed voor je marketing binnen Nederland
  • Internationale naamsbekendheid

Het belang van internationale marketing

De stap naar een ander land maken is een stap die we enorm aanmoedigen. Internationale marketing is namelijk een erg effectieve manier om met je bedrijf te groeien. Er zijn talloze landen waar jouw bedrijf een interessante marktpositie in kan nemen. Hierbij is het wel goed om te realiseren dat dit niet overal zonder slag of stoot gaat. Om internationaal te knallen heb je namelijk een sterke strategie nodig, die aansluit op jouw doelstellingen, maar ook op het land waar jij je op richt.


Jouw Nederlandse marketingtactiek gebruiken voor het buitenland? Het klinkt misschien als een goed idee, maar je zult er snel achter komen dat dit niet is hoe het werkt. Wel kun je dit als basis gebruiken: je weet wat er binnenlands werkt en wat er juist niet werkt. Dit is handig, want hierdoor creëer je ervaring in bepaalde werkzaamheden. De kans dat dit ook internationaal aanslaat is aanwezig, maar dit vooraf checken is essentieel. Zo weet je zeker dat jouw internationale oversteek zo min mogelijk stappen betreft en dat je zo snel mogelijk mooie resultaten boekt.

 

Wat is jouw potentieel?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Go international!

Wil jij je internationaal op de kaart zetten? Mooi, daar houden we van! Traffic Today is jouw partner wanneer je houdt van een intensieve samenwerking waarin alles besproken kan worden. Door elkaar te leren kennen boeken we de beste resultaten, zo geloven wij. Benieuwd hoe we dit voor ons zien? Vul dit formulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Internationale klanten Traffic Today

Je bent niet de eerste klant die met Traffic Today internationaal gaat. Meerdere klanten gingen je al voor! Neem eens een kijkje in ons klantenbestand, of lees één van onze cases, en kom erachter wie je voorgingen!

  • Underwear District
  • Logo InShared | Traffic Today
  • MaxiAxi
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen bij het uitbreiden van mijn bedrijf naar internationale markten?

Het uitbreiden van je bedrijf naar internationale markten brengt specifieke uitdagingen met zich mee, zoals culturele verschillen, taalbarrières en lokale concurrentie. Het begrijpen van deze uitdagingen en hoe je ze kunt overwinnen, is essentieel voor succes.

Welke rol speelt marktonderzoek in internationale marketingstrategieën?

Marktonderzoek is cruciaal bij internationale marketing. Het helpt je om inzicht te krijgen in de behoeften en voorkeuren van doelgroepen in verschillende landen, evenals de concurrentie en regelgeving op elk marktgebied. Traffic Today heeft onder andere ervaring in Duitsland en België, maar werkt ook nauw samen met partners in andere landen.

Wanneer moet ik als webshop internationale marketing overwegen?

Internationale marketing kan in overweging genomen worden op het moment dat je de lokale markt uitgeput of verzadigd raakt, maar ook als je merkt dat je product of dienst zo goed aanslaat, dat je verwacht dat andere landen er ook een beroep op willen doen. Met de groei van e-commerce, maar ook zeker internationale koeriers, zijn er steeds meer mogelijkheden om internationaal te verkopen, vooral als je een online webshop hebt. Ook als je het idee hebt dat je producten of diensten uniek zijn, is het goed om internationale marketing te overwegen.

Wat zijn de grootste kansen van internationale marketing?

Internationale marketing stelt je in staat om een breder publiek te vinden. Daardoor kun je je klandizie makkelijker uitbreiden, dan als je gebonden bent aan één land. Door internationaal te verkopen, kun je je inkomsten bovendien diversifiëren en minder afhankelijk worden van één markt. Vergeet ook de merkbekendheid niet, die alsmaar groter wordt. Je kunt zo een toonaangevende speler in de markt worden, waar men eerder nog nooit van gehoord heeft.

Fenceweb / Zaunonline

Een mooi voorbeeld van een klant met wie wij internationaal zijn gegaan, is Hekwerkonline. Deze specialist op het gebied van alles wat te maken heeft met hekwerk, is oorspronkelijk gevestigd in Enschede, Nederland. Toen Hekwerkonline bij ons kwam, was het een groeiend bedrijf, maar ook een bedrijf waar nog veel kansen onbenut waren. We zijn de samenwerking aangegaan en durven toch te spreken over mooie resultaten!

Hekwerkonline is tegenwoordig niet alleen meer Hekwerkonline, maar heeft zich ook uitgebreid naar Fenceweb (Groot-Brittannië) en Zaunonline (Duitsland). Door een combinatie van diensten is Hekwerkonline niet alleen meer in Nederland een grote marktspeler, maar weet het zich ook sterk te mengen in de Britse en Duitse markt. Ook hier worden mooie resultaten geboekt!

Dit alles realiseren we door een intensieve samenwerking, waarin we handelen vanuit het gedachtegoed dat Hekwerkonline door de jaren heen heeft opgebouwd. We vinden het belangrijk om kritisch te zijn, maar vinden het ook net zo belangrijk dat onze handelingen te allen tijde passen bij jouw bedrijfscultuur. Bij Hekwerkonline is dit tot succes gebleken! Ben jij benieuwd hoe we dit voor jou toe zouden passen? Kom in contact, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Wij maken het mogelijk voor je!

Steven Lubbers

Directeur | Digital Strategist & Business Lead (Team Violet)

Justin Verver

Business Developer | Business Lead (Team Blauw)

Pascal Eskes

Senior Digital Marketeer | Business Lead (Team Rood)

Verschillen internationale online marketing en Nederlandse

Om je internationale online marketing succesvol uit te voeren, is het belangrijk dat je inziet dat er verschillen zijn tussen Nederland en de rest van de wereld. Deze verschillen zijn erg belangrijk voor jouw marketingplan, aangezien je je eigen plannen flink kan dwarsbomen als je dit niet doet. We benoemen een paar verschillen waar jij rekening mee kan houden!

  • Directheid: Nederlanders zijn enorm direct. Hier in Nederland wordt het als iets goeds gezien om te zeggen waar het op staat, maar wanneer jij in zee wilt gaan met iemand uit een andere cultuur, is het goed om toch wat gas terug te nemen. Deze Nederlandse directheid kan namelijk snel als onbeschoft worden ervaren – een indruk die je juist niet wil achterlaten wanneer je een nieuw partnerschap aan wilt gaan.
  • Betaalmethoden: de oversteek naar een ander land betekent niet alleen een andere cultuur, het betekent ook nieuwe, technische dingen waar je rekening mee moet houden. Een goed voorbeeld hiervan is iDeal. Deze betalingsmethode is de grootste in Nederland, maar wordt buiten Nederland vrijwel niet gebruikt. Wanneer jij je webshop internationaal in wilt zetten, hoef je iDeal dus niet per sé onderdeel te maken, maar andere betalingsmethoden zoals credit card, PayPal of iets anders lokaals wel!
  • Wetten: een ander land betekent ook andere regels. In de meeste gevallen zal dit niet heel veel invloed op je webshop of fysieke winkel hebben, maar het is wel goed om alles na te gaan. Vooral op het gebied van privacy zijn er nog wel eens verschillen te vinden, waar aardige boetes op staan als je deze regelgeving overtreedt. Voorkom dus een valse start!
  • Tone-of-voice: u of jij? In Nederland vinden we het fijn om met “jij” aangesproken te worden, maar ook dat is niet in elk land het geval. In landen zoals Duitsland en Groot-Brittannië is het juist de norm om netjes te communiceren, vooral als je beginnend partners bent. Zo raden we ook aan om jouw website in de u-vorm te schrijven en de jij-vorm achterwege te laten.

cta-employee-particles
Steven staat voor je klaar!
Ben jij klaar om de internationale markt te veroveren?

Internationale online marketing strategie in vier stappen

Wanneer jij een partnerschap met Traffic Today aangaat, werken we met een op-maat-gemaakt marketingplan. Deze stellen we op volgens een vast stappenplan, waarin we ons richting op het opstellen van een rake strategie, met een succesvolle uitvoering. Door de volgende vier stappen te doorlopen, garanderen we jou van mooie online resultaten!

stap 1

Introductie

Geen begin zonder dat we elkaar kennen. Om te werken vanuit jouw bedrijfsfilosofie is het voor ons belangrijk om te weten met wie we te maken hebben. Dit doen we aan de hand van een introductiegesprek. Zo drinken we samen een kop koffie en praten we over wie wij zijn en wat ons gedachtegoed is. We hopen dat jij je zo vrij voelt om hetzelfde te doen, zodat het voor ons duidelijk is met wie we te maken hebben.

stap 2

Analyse & onderzoek

Nu we weten wie je bent en wat je wilt, is het tijd om kritisch te zijn. Dit doen we door onderzoeken en analyses uit te voeren. We kijken wat jouw huidige marktpositie is en kijken ook hoe jij je onderscheidt van je concurrenten. Daarnaast spreken we ook over internationale marketing: een marktanalyse van buitenlandse markten kan dus ook niet ontbreken. We voeren deze onderzoeken uit, omdat we het belangrijk vinden om een 0-punt te creëren. Zo wordt het uiteindelijk makkelijker om je resultaten te meten, maar ook om te zien waarom iets een bepaald gevolg heeft. Een flexibele houding wordt hierdoor dus mede mogelijk gemaakt!

stap 3

Uitvoering

Je strategie staat: tijd om de boot te laden en de oversteek te maken! In de uitvoeringsfase wordt jouw strategie uitgevoerd door onze marketeers. Dit kan van alles zijn: zo richten we ons op SEO, SEA, Social Media of content – het is maar net wat het best in jouw strategie past. Onze marketeers hebben jarenlange ervaring met deze diensten en weten daardoor precies hoe ze effectief ingezet moeten worden. Tijd om resultaten te boeken dus!

stap 4

Monitoring

Jouw product staat: tijd om de voeten achterover te gooien en te genieten van de resultaten. Oké, dit klinkt misschien aannemelijk, maar bij Traffic Today gaat het toch nét wat anders. Wij stellen ons namelijk actief op, wat betekent dat we altijd boven op onze producten zitten. Door actieve monitoring springen we in op resultaten. Gaat iets niet als gewenst, dan is het makkelijk om dit snel aan te passen.

Verschillende internationale marketing strategieën

Een belangrijk gedeelte van jouw internationale marketing strategie gaat zijn hoe jij je opstelt. In het algemeen spreken we over vier verschillende internationale marketing strategieën. Deze leggen we voor je uit!

  • Globaal: in elk land waar jij je op richt, werk je met dezelfde strategie. Hierin staan één of meerdere concepten centraal, maar deze verschillen niet van elkaar per land.
  • Adaptie: je concept staat nog altijd vast, maar dit keer is de uitvoering hiervan verschillend per land.
  • Differentiatie: je werkt nog altijd vanuit dezelfde strategie, maar ditmaal met een ander concept en dus ook een andere uitvoering per land.
  • Lokaal: je past je hier volledig aan. Dit betekent een nieuwe strategie, een nieuw concept en een nieuwe uitvoering, per nieuw land dat je betreedt.

Het verschilt per bedrijf en per land wat de juiste aanpak is. Het kan misschien wat lastig zijn om te bepalen wat effectief gaat zijn voor jou, maar daar helpen we je graag mee. Eerst bepalen we je strategie, vervolgens vullen we deze voor je in en voeren we hem uit. Kom in contact, dan kunnen we zo snel mogelijk beginnen!

Welke diensten werken er in internationaal?

In Nederland ben je bekend met veel verschillende diensten. Als jij internationale marketing wilt gaan uitvoeren, zul je niet echt met andere diensten te maken krijgen. Wel is het goed om te realiseren dat de invulling van deze diensten geheel anders kan zijn dan wat je gewend bent. We benoemen een paar van de deel uit zouden kunnen maken van jouw strategie!

  • Zoekmachine marketing: of het nou SEO of SEA is, zowel nationaal als internationaal vallen de beste online resultaten te boeken op het gebied van Google. Zo bereik je het snelst een groot publiek. Het is voor beide vormen van zoekmachine marketing belangrijk dat je je wel richt op de juiste zoekwoorden. Deze verschillen enorm per land; iets waar je goed op moet letten.
  • Internationale linkbuilding: het kan lastig zijn om een geschikt linkbuildingnetwerk te vinden, vooral als je internationaal te werk gaat. Bij Traffic Today hebben we een gigantisch internationaal netwerk, waardoor het makkelijk wordt om waardevolle links te verzamelen. Zo scoor je ook op internationale basis hoog in de zoekresultaten.
  • Content marketing: jouw website moet gevuld wordt, maar er zijn ook vele andere manieren om je d.m.v. content te uiten. Met een sterke contentstrategie zorgen we dat crossmediaal te werk gaan: zo promoot je op je Instagram je website, op je website staat er een mogelijkheid op intekening voor e-mailmarketing en in deze e-mails vertel je over een leuke actie op TikTok. Crossmediaal werken is erg effectief, omdat je snel een groot bereik verzamelt en omdat klanten op verschillende manieren aan je bedrijf herinnerd worden.

Traffic Today: jouw internationale online marketing bureau

Ben jij klaar om de wereld te veroveren? Internationale marketing is the way-to-go! Hierin staan we je graag bij. Onze slagzin is Digital. Growth. Together: we introduceren je hier graag aan. Neem eens een kijkje naar onze propositievideo!

Staat deze manier van werken jou enorm aan? Mooi; we gaan graag met je in zee! Kom in contact, dan kunnen we zo snel mogelijk werken richting de mooiste resultaten.

cta-employee-particles
Steven staat voor je klaar!
Ben jij klaar om de Internationale markt te veroveren?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.