Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil je graag meer bezoekers naar jouw website trekken met conversie optimalisatie? Maak kennis met de voordelen van Traffic Today:
– Resultaatgerichte aanpak met oog voor data in combinatie met creativiteit – Snel op- en afschalen behoort tot de mogelijkheden – Je hebt direct contact met een ervaren en proactieve specialist
Heb je er weleens bij stilgestaan dat eigenlijk elk facet dat op jouw website te vinden is invloed heeft op hoe de gebruiker jouw website ervaart? En hoe hij/zij dus jouw bedrijf en jouw product ervaart? Wij bij Traffic Today wel. Sterker nog: we staan er dagelijks bij stil. Wij weten dat er veel factoren zijn die (onbewust) van invloed zijn op het gedrag van jouw bezoeker. Denk maar aan titels, afbeeldingen, de kleur van buttons en nog veel meer factoren. Door middel van conversie optimalisatie zorgen de specialisten van Traffic Today ervoor dat al deze factoren zo gunstig mogelijk worden ingericht om de verkoop van jouw product of dienst te stimuleren. Conversie optimalisatie is dus eigenlijk niets meer en niets minder dan het optimaliseren van je website om zo de conversie te verhogen.
Vragen die daarbij van belang zijn, zijn: klopt het verhaal dat jij op je website vertelt? Is de omgeving goed ingericht en is de drempel voor de bezoeker om tot conversie over te gaan zo laag mogelijk? Alleen dan bestaat er een ideale situatie om een zo hoog mogelijk rendement te halen uit de bezoekersstroom van jouw website.
Het belangrijkste van conversie optimalisatie is dat de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden op basis van bezoekersdata en A/B testing. Wat voor de ene website goed werkt hoeft namelijk niet direct net zo goed te werken voor de andere website. Het analyseren van data en het uitrollen van praktische testen zijn daarom zeer belangrijke onderdelen die bij conversie optimalisatie horen. Iedere website en klant is immers uniek. Bij Traffic Today zijn data-analyse en verschillende manieren van testen dan ook belangrijke onderdelen in het conversie optimalisatie proces.
Is het jouw doel om je bedrijf middels online marketing een echte boost te geven? Dan ben je bij Traffic Today aan het juiste adres. Wij kennen de methodes die je kunt inzetten om voor SEO als geen ander. Niet voor niets zijn wij dagelijks voor uiteenlopende klanten bezig met het optimaliseren van websites, met als doel het maximale rendement te behalen. Eén van de methodes die wij succesvol weten in te zetten is conversie optimalisatie. Met behulp van conversie optimalisatie voeren we op jouw website verbeteringen door op meerdere aspecten. Hierbij kun je denken aan de technische zoekmachine optimalisatie, de content, grafische elementen en de structuur van je website. Conversie optimalisatie is al jaren een bewezen marketingtechniek die, mits op de juiste manier ingezet, heel veel voordelen op kan leveren voor jouw website.
Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Dominique vertelt je er graag meer over!
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Conversie optimalisatie blijft ook in 2024 een onverminderd populaire dienst en dat heeft onder andere te maken met AI en machine learning. Deze hulpmiddelen veranderden afgelopen jaar het leven van de marketeer. Taken waar eerder langer over gedaan werd, konden versneld worden door de hulp van de virtuele assistenten. In 2023 moest de marketingwereld nog een beetje wennen, maar in het nieuwe jaar hebben we het zo sterk geïntegreerd binnen de werkzaamheden, dat er tijd overblijft voor andere zaken zoals conversie optimalisatie. We borduren voort op de weg die we eerder zijn ingeslagen en kijken hoe we jouw conversieratio een boost kunnen geven.
In 2024 is conversie optimalisatie extra relevant, omdat elke bezoeker nog waardevoller aan het worden is voor elke webshop of website. Online wordt er minder besteld dan het geval was in de coronajaren. En doordat men wat vaker de winkelstraten opzoekt, is het nog belangrijker dat je bezoekers converteren. Conversie optimalisatie levert hier een belangrijke bijdrage aan.
De haast die veel mensen in het leven voelen, speelt eveneens een rol in het belang van conversie optimalisatie. Online shoppers willen niet tegen obstakels oplopen bij het bestelproces, omdat ze dan wel voor de concurrent kiezen. Conversie optimalisatie voorkomt dat je concurrentie aan de haal gaat met jouw leads of klanten!
Copywriting is van groot belang bij het optimaliseren van conversies. Goed geschreven en overtuigende copy kan de betrokkenheid van gebruikers vergroten, hun vragen beantwoorden en hen aansporen tot actie. Marketeers kunnen experimenteren met verschillende koppen, call-to-actions en voordelen om de conversiepercentages te verhogen. Vaak wordt een tool als Google Optimize of VWO testing ingezet om zo’n ‘split test’ uit te voeren.
Personalisatie speelt een steeds grotere rol bij conversie optimalisatie. Tools als Sooqr en Squeezely helpen gebruikers te overtuigen, door bijvoorbeeld aanverwante zoeksuggesties te bieden of het aantal verkochte items vandaag te vertonen. Zulke dynamische content wordt vaak vertoond op productpagina’s, omdat de gebruiker zich op dat moment aan het einde van de klantreis bevindt.
Visuele elementen spelen een cruciale rol bij conversie optimalisatie. Het gebruik van aantrekkelijke afbeeldingen, video’s of grafieken kan de aandacht van gebruikers trekken en de betrokkenheid vergroten. Daarnaast kunnen visuele elementen zoals pijlen, kleurgebruik en positieve gezichtsuitdrukkingen de focus en richting van gebruikers sturen om tot de gewenste conversieactie over te gaan.
Conversie optimalisatie kan van pas komen in verschillende situaties. Het kan helpen bij het verbeteren van lage conversieratio’s, het optimaliseren van nieuwe websites of landingspagina’s, het verminderen van hoge bouncepercentages, het verkrijgen van een concurrentievoordeel en het maximaliseren van het rendement op uw marketinguitgaven. Ongeacht de branche is conversie optimalisatie een continu proces dat gericht is op het verbeteren van de gebruikerservaring en het maximaliseren van waardevolle interacties op elke website.
Voordat we beginnen met het opstellen van hypotheses is het belangrijk dat we de hypotheses ergens op kunt baseren. We leren je doelgroep kennen en verzamelen zowel kwalitatieve als kwantitatieve data.
Tijdens de intake zijn we al meer te weten gekomen over jouw doelgroep. Zo weten we dus dat we bijvoorbeeld bij een oudere doelgroep extra moet letten op leesbaarheid.
Op basis van onze verzamelde analyses, observaties en data gaan we de daadwerkelijke hypotheses opstellen. Dit zijn hypothetische verbeteringen en ideeën die de website of app kunnen verbeteren. Bewijzen komt later!
Voor ons is het belangrijkste bij het stellen van hypotheses is om te beseffen dat een hypothese een “voorlopige stelling” is. Natuurlijk is deze hypothese gebaseerd op theorie, best practices, data of kennis. Toch betekent dit niet dat een aanpassing die bij klant A heeft gewerkt ook altijd werkt bij klant B. Daarom streven we ernaar om zoveel mogelijk te testen. Door te testen, kun je bewijzen dat een hypothese ook écht een significant verschil maakt.
Functionele errors (niet werkende buttons) zijn hier een uitzondering op.
Vervolgens is het belangrijk dat de hypotheses in de juiste volgorde worden getest en doorgevoerd. Door deze te prioriteren volgens het prioriteitenmodel, weten we zeker dat we dit op de juiste manier doen.
Een CRO/UX traject bij Traffic Today is gebaseerd op de CRO pyramide. Stel dat we bijvoorbeeld een test gaat draaien, waarbij we op de productpagina een tekst toevoegten als: “20 keer gekocht in de afgelopen 24 uur”, maar de structuur van de pagina klopt niet en bepaalde buttons werken ook niet. Dan zal deze test waarschijnlijk minder of geen succes behalen, omdat we in de bovenste laag van de CRO pyramide aan het testen bent, terwijl in de lagen daaronder nog van alles mankeert. Ook kan het zo zijn dat bepaalde hypotheses veel meer tijd kosten dan andere hypotheses.
Wanneer we weten welke hypotheses als eerst aan de beurt zijn, is het belangrijk om te kijken wat we met deze hypothese willen. Gelijk doorvoeren, testen of wegzetten bij development? Dat is de afweging!
Testen, testen en nog eens testen, dat is waar het om gaat in deze fase. Maar ook hier kijken we goed wat nodig is voor jou. Iedere hypothese kan vragen om een andere manier van testen, wel of geen hulp van development of specifieke programma’s. Zoals bij stap twee ook uitgelegd, vragen sommige hypotheses niet om een test. Deze kun we dan direct (laten) doorvoeren voor jou.
Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!
Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉
Wil je direct weten wat de mogelijkheden van conversie optimalisatie zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!
Voor conversie marketing werkt Traffic Today met een gestructureerde werkwijze om het conversiepercentage te verhogen. De eerste stap is het bekijken van de beschikbare data van jouw websitebezoekers. Hoe verhoudt deze data zich tot de branchegemiddelden? Welke pagina’s scoren goed of slecht? We kijken tevens naar de ‘bounce rate’ en verblijfsduur en we brengen het pad dat jouw bezoeker aflegt om tot een conversie over te gaan in kaart. Als ervaren conversie optimalisatie bureau creëert Traffic Today dus eerst een compleet overzicht van wat er op jouw website gebeurt, alvorens het tijd is voor het doorvoeren van verbeteringen.
Hebben we eenmaal een duidelijk beeld van de huidige prestaties van jouw website en het bestelproces dat bezoekers doorlopen, dan is het tijd om hypotheses te creëren. Met diverse hypotheses brengen we in kaart op welke manier wij jouw conversiepercentage denken te kunnen verhogen. Natuurlijk is het daarna tijd om deze hypotheses in de praktijk te brengen en op die manier te testen of deze manieren inderdaad werken. Hiervoor zetten we A/B tests en multivariabele tests op, zodat we kunnen zien welke elementen op de website het beste scoren. Om de website steeds verder te optimaliseren kiezen we steeds de beste elementen en maken we meer varianten. Conversieoptimalisatie is namelijk een oneindig proces. Op die manier kunnen we bij Traffic Today jouw website continu blijven verbeteren.
Conversie optimalisatie is dus een proces dat veel voorbereiding vergt en oneindig door kan gaan. Bij Traffic Today werken we volgens een vaste werkwijze, zodat je van tevoren precies weet wat je van onze conversie optimalisatie dienst kunt verwachten. De volgorde van onze werkwijze is als volgt:
Hierbij kan het proces van testen, de monitoring en de implementatie dus oneindig doorgaan. Dankzij onze praktijkervaring weten we namelijk dat conversie optimalisatie op de langere termijn nog veel succesvoller kan zijn dan dat de resultaten op het eerste gezicht wellicht al doen lijken. Geduldig, kritisch en pro-actief te werk gaan zijn dan ook belangrijk voor een geslaagde conversie optimalisatie.
Kies je voor conversie optimalisatie door de specialisten van Traffic Today, dan kies je voor een team dat dankzij jarenlange ervaring perfect weet welke onderdelen belangrijk zijn binnen het conversie optimalisatie traject. Alle specialisten hebben ervaring met webanalytics en het optimaliseren van funnels en websites. Zij zijn in staat hypotheses op te stellen die snelle, gedegen resultaten teweeg brengen en die jou als klant écht verder helpen. Het is immers het doel van Traffic Today om jouw bedrijf online optimaal te laten scoren. Wij hebben de juiste mensen, kennis en tools in huis om dat doel te laten slagen.
Om het maximale uit je website en je bezoekersstroom te halen is conversie optimalisatie door Traffic Today een uitstekende methode. Bij Traffic Today kijken we bovendien ook met welke andere marketing technieken de conversie optimalisatie campagne eventueel versterkt kan worden. Natuurlijk werken we altijd volgens jouw wensen en verwachtingen. Die brengen we van tevoren duidelijk in kaart middels een informatief intakegesprek. Dat kan hier op kantoor, maar één van onze specialisten kan ook bij jou langskomen op locatie. Wil je liever eerst een vrijblijvend informatiegesprek met één van onze adviseurs? Ook dat is mogelijk. Neem gerust contact op door ons te bellen of te mailen, we staan je graag te woord.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.