Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Als onderwijsinstelling in de regio streeft Hogeschool Saxion ernaar om goed onderwijs te bieden en zoveel mogelijk studiekiezers te helpen de juiste weg te vinden in hun studiekeuzeproces. Om deze uitdaging aan te gaan, hebben wij een uitgebreide klantreis samengesteld door het See, Think, Do, Care-model (STDC-model) toe te passen. Daarmee leiden we Saxion’s doelgroep door de marketingfunnel en sturen we op het verhogen van de open dagen aanmeldingen.
Benieuwd hoe we jouw online succes kunnen vergroten?
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Vul onderstaand formulier en daag ons uit!
We hebben je contactformulier ontvangen en we nemen op de korte termijn contact met je op.
Lees verder en verdiep je alvast in de manieren hoe wij social media inzetten om groei te behalen:
Social media marketing LinkedIn Adverteren Instagram Adverteren
Het STDC-model is een marketingmodel dat is ontworpen om de klantreis te begeleiden, van de eerste kennismaking met een merk tot aan het onderhouden van een langdurige relatie. Dit model verdeelt de klantreis in vier fasen, elk met een specifieke focus en aanpak.
Waarbij we in de See- en Think fase vooral de hoofdvragen van de studenten beantwoorden, om ze verder te helpen in het keuzeproces, focussen we ons bij de Do-fase op open avonden en oriëntatie momenten. In deze fase geven we aankomende studenten steeds meer informatie over het aanmelden bij een opleiding, waarna we ze in de Care-fase adviesgesprekken aanbieden.
Als we het bovenstaande vertalen naar het STDC-model, dan ziet dit er als volgt uit.
Hogeschool Saxion werkt met verschillende productlijnen, zoals voltijd, deeltijd, internationaal en recruitment. Deze productlijnen zijn gericht op specifieke doelgroepen en dienen ingedeeld te worden in losse campagnes. Rekening houdend met de locaties van Hogeschool Saxion in Enschede, Apeldoorn en Deventer.
Om de doelgroep te bereiken, zetten we verschillende middelen en kanalen in. Denk aan Meta, Google Ads, YouTube, TikTok, maar ook Snapchat, en voor al die kanalen gebruiken we weer andere soorten content. Zo is de content voor Snapchat weer anders dan de content die we inzetten op YouTube of Instagram. Elke campagne wordt aangepast aan het kanaal en de doelgroep om maximale impact te genereren.
We gebruiken altijd een middelenmix om afwisseling in de campagnes te creëren. Op basis van doelgroep inzichten blijven we deze optimaliseren om op het juiste moment de juiste middelen in te kunnen zetten.
Testen is een belangrijk onderdeel van onze strategie. Een goed voorbeeld hiervan is de focus op ouders op Facebook. Uit eerdere tests bleek dat vooral moeders een belangrijke rol spelen bij het aanmelden van hun kinderen voor open dagen. Op basis van deze inzichten hebben we campagnes aangepast en geoptimaliseerd.
Elke hypothese wordt binnen 4 tot 6 weken getest, waarna we, afhankelijk van het resultaat, besluiten of we doorgaan met de aanpak of niet. We proberen dit consequent te doen, maar het lukt niet altijd; daarom blijven we testen totdat het resultaat betrouwbaar is.
Met een groot aantal campagnes en honderden video’s is het super belangrijk om alles goed in de gaten te houden en regelmatig te checken. Daarom werken we met handige dashboards per productlijn, waar alle belangrijke data en resultaten overzichtelijk in staan. Zo weten we precies wat er speelt en kunnen we snel bijsturen als dat nodig is.
Hoewel we ons voornamelijk richten op het genereren van aanmeldingen voor open dagen, houden we ook rekening met de verdere fases van de customer journey.
De samenwerking tussen Hogeschool Saxion en Traffic Today heeft geleid tot indrukwekkende resultaten, gericht op het vergroten van het marktaandeel en groei van studentenaantallen binnen specifieke sectoren en opleidingsvormen. Dankzij de gerichte campagnes zijn de vooruitzichten voor het komende studiejaar veelbelovend.
Door strategisch in te zetten op online adverteren hebben we een stevige basis gelegd voor het aantrekken van meer studentaanmeldingen. We proberen de doelgroep, bestaande uit potentiële studenten en hun ouders, op de juiste momenten en via de juiste kanalen te bereiken. Dit doen we gedurende de hele klantreis, van de eerste kennismaking tot de uiteindelijke aanmelding.
Vanuit ons zijn er al meer dan 10 specialisten die zich buigen over dit project en vanuit Hogeschool Saxion nog veel meer! Om de communicatie efficiënt te houden, is ervoor gekozen om vanuit Hogeschool Saxion en Traffic Today één contactpersoon aan te stellen. Deze korte lijntjes vormen de kern van onze werkwijze en dragen bij aan het succes.
Benieuwd hoe wij jouw onderwijsinstelling of bedrijf kunnen laten groeien met gerichte online marketingcampagnes? Wil je meer leads genereren en je naamsbekendheid vergroten? Ons ervaren team staat klaar om je te helpen!
Neem contact op en ontdek hoe we samen jouw online strategie kunnen verbeteren.