Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Het is meer dan een jaar geleden dat de samenwerking met de webshop Hekwerkonline begon. Bij Hekwerkonline ben je aan het goede adres voor onder andere tuinafscheiding of een geheel hekwerk. Om de doelen van 2019 te behalen, verzorgen wij voor hen de online marketing. Omdat de webshop zo snel groeit, hebben we afgelopen jaar zelfs een uitbreiding gerealiseerd naar Duitsland en Engeland.
Laten we even bij het begin beginnen; wat doet Hekwerkonline precies? Hekwerkonline is een online webshop voor hekken, schuttingen, tuinafscheidingen en andere accessoires voor in de tuin. De samenwerking tussen Hekwerkonline en Traffic Today is gestart vanuit verschillende redenen. Zo wilde Hekwerkonline bijvoorbeeld minder afhankelijk worden van advertisement en hadden ze behoefte aan strategische ondersteuning. Daarnaast zochten ze ondersteuning met de livegang van de zakelijke markt én livegang van de Engelse en Duitse markt. Deze toevoegingen binnen de bestaande marketingactiviteiten moesten zorgen voor een organische groei van 300%.
Om onder andere die 300% organische groei te realiseren, hebben we vele werkzaamheden opgepakt. Wat hebben we gedaan? We zijn we onder andere aan de slag gegaan met het hervormen van de interne linkstructuur, we hebbe de linkjuice verbeterd, we hebben de technische SEO een update gegeven (en blijven dat doen), er zijn vele nieuwe landingspagina’s geschreven en we hebben verschillende marketplaces opgezet en geoptimaliseerd.
Om dit allemaal te ondersteunen zat onze collega Pascal wekelijks gedetacheerd. Het voordeel hiervan is dat er snel geschakeld kan worden en dat de lijntjes kort zijn. Hierdoor kan er veel kennis gedeeld worden, waardoor de medewerkers van Hekwerkonline ook aan de slag kunnen met online marketing. Daarnaast is er een maandelijks strategische meeting met de directie van Hekwerkonline, de webbouwer en Traffic Today, zodat alle partijen altijd op de hoogte zijn van de resultaten en de ontwikkelingen van de campagne.
In het eerste jaar behaalden we de volgende resultaten door de uitgevoerde werkzaamheden:
Zaunonline is de Duitse tak van de webshop van Hekwerkonline. Particulieren kunnen hier, net als op de Nederlandse webshop, terecht voor hekwerk, poorten en bijbehorende bevestigingsmaterialen en accessoires. Om de Duitse markt te betreden, hebben we ons eerst geconcentreerd op de Duitse markt. Wat blijkt; de Duitse consument is anders dan de Nederlandse. Zo staan onder andere kwaliteit en betrouwbaarheid heel hoog op het lijstje bij de Duitse websitebezoekers. Dit wetende hebben we voor Zaunonline.de een analyse opgesteld en ons advies gedeeld over onder andere de content op de website. Daarnaast hebben we de structuur van de website neergezet en technische optimalisatie doorgevoerd. We hebben de gebruikerservaring getest middels usability testing, marketplaces ingezet en de feed geoptimaliseerd voor verschillende marketplaces, zoals eBay en Amazon.
Daarnaast zijn we bezig geweest met de Engelse tak van de webshop; Fenceonline. Ook hiervoor zijn we eerst de theorie ingedoken, om te onderzoeken hoe de Engelse websitebezoeker zich beweegt. Wat de Engelse consument typeert is dat ze een product eerst bekijken in de winkel, voor ze online prijzen gaan vergelijken. Op basis van deze kennis hebben we een advies uitgeschreven voor de website: van taalgebruik tot design. Voor Fenceonline hebben we zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren uitgevoerd, waardoor we momenteel een solide basis hebben om de online marketing verder uit te breiden.
Head of SEO
Senior Digital Marketeer | Business Lead (Team Rood)
Directeur | Digital Strategist & Business Lead (Team Violet)
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.