Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
De klant en de uitdaging
“Mijn verwachtingen waren in eerste instantie best laag, omdat we voor Traffic Today met vier andere bureaus hebben samengewerkt en dat helemaal niets heeft opgeleverd, behalve veel kosten.”
Van een simpele webshop met 2.000 producten uitgroeien naar een webshop met meer dan 25.000 typisch Nederlandse en Belgische producten: Dutch Expat Shop groeit hard. Vanuit de hele wereld lopen de bestellingen binnen om dat echte thuisgevoel een beetje te herbeleven. Logisch, want zoals het klokje thuis tikt.. Traffic Today heeft volgens oprichter Mark Nooijen een grote bijdrage geleverd aan de groei en vindbaarheid van Dutch Expat Shop.
De samenwerking tussen Dutch Expat Shop en Traffic Today kwam ongeveer drie jaar geleden tot stand. Op dat moment was projectleider Sander Hoetink nog werkzaam bij moederbedrijf Best4u Internet Marketing. De opdracht luidde: het realiseren van groei en een betere vindbaarheid van de website. Om een goede campagne op te zetten is er vooraf gekeken naar bestaande data en vond er veel overleg plaats om de wensen goed in kaart te brengen.
“Mijn verwachtingen waren in eerste instantie best laag, omdat we voor Traffic Today met vier andere bureaus hebben samengewerkt en dat helemaal niets heeft opgeleverd, behalve veel kosten.” Gelukkig zag Mark als positieve ontwikkelingen. Na een jaar verdubbelde de omzet zelfs, iets waar hij zeer tevreden over is.
“Zelf houd ik me bezig met de social media, nieuwsbrieven en content van de website. Van een online marketing bureau verwacht ik groei in het aantal bezoekers en bestellingen.” Worden je verwachtingen waargemaakt? “Tot nu toe laat onze website een sterke groei zien, al vanaf het begin met de samenwerking met Traffic Today. Laten we dit vooral vasthouden.”
Doordat eigenaar Mark Nooijen vaak zelf in het buitenland verbleef merkte hij al snel dat hij de typisch Nederlandse producten, zoals kaas en hagelslag miste. Het idee ontstond om Dutch Expat Shop op te richten voor alle Nederlanders die hun heil betreft hun favoriete gemiste producten ergens anders moesten zoeken. Deze grote online supermarkt biedt inmiddels meer dan 25000 Nederlandse en Belgische producten. Het assortiment wordt met de grootste zorg samengesteld en iedere maand weer uitgebreid
Mark vertelt dat Dutch Expat Shop begonnen is vanuit de woonkamer, daarna kwam de keuken erbij en als snel volgde ook de garage. Zelfs na een aanbouw groeiden ze binnen no time uit hun jasje. Na het derde jaar zijn ze verhuisd naar een winkelpand in het dorp. “Momenteel zitten we in een grote bedrijfshal met een magazijn van 500 m2 waar veel geautomatiseerd is en hier zit ook een kantoor bij.”
Sinds de oprichting enkele jaren geleden heeft Dutch Expat Shop een flinke groei doorgemaakt. Hier heeft online marketing een belangrijke rol in gespeeld. Linkbuilding en Ads zijn de generators voor leads. “De campagne loopt eigenlijk vanaf begin af aan goed. Sander heeft ervoor gezorgd dat we veel beter vindbaar zijn. Ook adviseerde hij bepaalde dingen op de website te veranderen, zodat het gebruiksvriendelijker wordt voor klant. Daarnaast veel tips over wat er wel of niet op moet komen, dus technisch en op het gebied van marketing.”
Er wordt rustig gehandeld en indien er zich problemen voordoen worden deze snel opgelost. De goede bereikbaarheid vind ik eveneens heel fijn werken.
Iets wat Mark als zeer prettig ervaart is dat hij alles kan zeggen en er goed geluisterd wordt. “Er wordt rustig gehandeld en indien er zich problemen voordoen worden deze snel opgelost. De goede bereikbaarheid vind ik eveneens heel fijn werken. Ook draagt Sander regelmatig nieuwe ideeën aan en ik ben iemand die iets nieuws wil proberen, dat sluit goed om elkaar aan.”
Momenteel wordt er door Traffic Today en Best4u gebouwd aan een nieuwe website. “Een spannend project, want het is altijd weer een kwestie van afwachten hoe het uitpakt, maar ik heb er het volste vertrouwen in. Verder gaan we ons in 2019 volop richten op de content van de website.”
Content Marketeer | Head of Content
Commercieel Directeur | Digital Strategist & Business Lead (Team Geel)
Senior Digital Marketeer | Business Lead (Team Blauw)
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.