Blog - 14 december 2023

1 min leestijd

Thought Leadership Ads op Linkedin: de nieuwe ads

Geschreven doorPim Onze ervaren Content Strateeg

Linkedin heeft met de Thought Leadership Ads wat nieuws bedacht om het eigen platform op de kaart te zetten als advertentiekanaal. Thought Leadership Ads zijn bedoeld voor de opiniemakers van het sociale media kanaal en de leiders die hun gedachtengoed met anderen durven te delen. Dat klinkt misschien nog wat ingewikkeld, maar wees gerust. Na het lezen van dit blog weet je precies wat Thought Leadership Ads zijn, waarom dit type advertentie al dan niet bij je past en hoe je het in kan zetten.

Wat zijn Linkedin Thought Leadership Ads?

Linkedin Thought Leadership Ads zijn gesponsorde berichten op Linkedin die niet gepusht worden met het bedrijfsprofiel, maar met een persoonlijk account. Eerder gaf Linkedin haar gebruikers al de mogelijkheid om (betaalde) InMails te versturen vanuit persoonlijke profielen, maar Thought Leadership Ads verschijnen echt in de tijdlijn van gebruikers.

Linkedin Thought Leadership Ads zijn bedacht door Linkedin, om verhalen van medewerkers, managers en directeuren onder een groter publiek bekend te laten worden. Een ideaal middel als je een medewerker zoekt van hetzelfde kaliber als de schrijver van de gesponsorde post en op de radar wil komen van werkzoekenden bijvoorbeeld.

Waarom Thought Leader Linkedin Ads?

Thought Leader Ads op LinkedIn bieden een passend alternatief voor bedrijven en merken om hun talenten en medewerkers een podium te geven. Dit nieuwe advertentieformat stelt bedrijven in staat om posts van hun thought leaders te sponsoren, waarmee je geloofwaardiger overkomt op je gebruikers. De medewerker dient zelf akkoord te gaan met de publicatie, waardoor de boodschap meer valide is dan wanneer deze vanuit het bedrijfsprofiel geschreven is. Een compleet nieuwe manier om merkverhalen te vertellen!

Uit onderzoek van Linkedin is gebleken dat deze vorm van adverteren voor 70% meer herkenning zorgt. Niet verkeerd! Daarnaast stimuleren Thought Leader Ads betrokkenheid, met statistieken die een 1,7 keer hogere doorklikratio en 1,6 keer hogere betrokkenheidsgraad aantonen. Hoe efficiënt wil je omgaan met je advertentiebudget?

Tips voor Thought Leadership Ads

Natuurlijk wil je experimenteren met de Thought Leadership Ads nu je dit blog gelezen hebt, maar niet voordat je onderstaande tips tot je genomen hebt.

  1. Doe een beroep op retargeting. Gebruikers die Thought Leadership Ads inzetten, kunnen een beroep doen op retargeting. Je kan er zo voor kiezen om je Thought Leadership Ads te vertonen aan bezoekers die eerder op je website kwamen.
  2. Boost de juiste posts. Geef alleen de berichten een impuls die het organisch gezien al goed deden. Waarom zou een bericht met weinig likes het betaald ineens wel goed gaan doen?
  3. Kies je content verstandig. Denk goed na over de content die je boost. Een video of aantrekkelijke foto zal sneller geliefd worden dan een blanco post.
  4. Houd het persoonlijk. We zijn gek op persoonlijke content. En nee, niet alleen op Instagram of Snapchat! Ook op Linkedin doen lachende gezichten het goed. Probeer het zelf maar eens!

 

Dit zijn de online marketing trends van 2024

Vorige blog

Effectieve landingspagina’s voor meer conversies

Volgende blog