Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Linkedin heeft met de Thought Leadership Ads wat nieuws bedacht om het eigen platform op de kaart te zetten als advertentiekanaal. Thought Leadership Ads zijn bedoeld voor de opiniemakers van het sociale media kanaal en de leiders die hun gedachtengoed met anderen durven te delen. Dat klinkt misschien nog wat ingewikkeld, maar wees gerust. Na het lezen van dit blog weet je precies wat Thought Leadership Ads zijn, waarom dit type advertentie al dan niet bij je past en hoe je het in kan zetten.
Linkedin Thought Leadership Ads zijn gesponsorde berichten op Linkedin die niet gepusht worden met het bedrijfsprofiel, maar met een persoonlijk account. Eerder gaf Linkedin haar gebruikers al de mogelijkheid om (betaalde) InMails te versturen vanuit persoonlijke profielen, maar Thought Leadership Ads verschijnen echt in de tijdlijn van gebruikers.
Linkedin Thought Leadership Ads zijn bedacht door Linkedin, om verhalen van medewerkers, managers en directeuren onder een groter publiek bekend te laten worden. Een ideaal middel als je een medewerker zoekt van hetzelfde kaliber als de schrijver van de gesponsorde post en op de radar wil komen van werkzoekenden bijvoorbeeld.
Thought Leader Ads op LinkedIn bieden een passend alternatief voor bedrijven en merken om hun talenten en medewerkers een podium te geven. Dit nieuwe advertentieformat stelt bedrijven in staat om posts van hun thought leaders te sponsoren, waarmee je geloofwaardiger overkomt op je gebruikers. De medewerker dient zelf akkoord te gaan met de publicatie, waardoor de boodschap meer valide is dan wanneer deze vanuit het bedrijfsprofiel geschreven is. Een compleet nieuwe manier om merkverhalen te vertellen!
Uit onderzoek van Linkedin is gebleken dat deze vorm van adverteren voor 70% meer herkenning zorgt. Niet verkeerd! Daarnaast stimuleren Thought Leader Ads betrokkenheid, met statistieken die een 1,7 keer hogere doorklikratio en 1,6 keer hogere betrokkenheidsgraad aantonen. Hoe efficiënt wil je omgaan met je advertentiebudget?
Natuurlijk wil je experimenteren met de Thought Leadership Ads nu je dit blog gelezen hebt, maar niet voordat je onderstaande tips tot je genomen hebt.