Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Vandaag heeft Kruidvat een eigen Kruidvat Marketplace gelanceerd. Kruidvat heeft gekozen voor een strategische aanpak door te starten met een geselecteerd aanbod.
Het initiatief begint met een focus op babyproducten. Het online assortiment in deze categorie is nu al aanzienlijk uitgebreid van 750 naar 3.000 producten. Daarin werkt Kruidvat samen met vijf tot tien verkooppartners. Als de techniek en processen goed staan, wil Kruidvat uitbreiden naar andere productgroepen.
De term ‘gecureerd platform’ is een belangrijk onderdeel van de strategie van Kruidvat. Dit houdt in dat niet zomaar elk product wordt toegelaten, maar er een zorgvuldige selectie plaatsvindt om kwaliteit en relevantie te waarborgen. De keuze voor een gecureerd aanbod weerspiegelt een bewuste strategie om niet te concurreren met het bestaande assortiment van Kruidvat.
De lancering van de Kruidvat Marketplace is slechts het begin. In de nabije toekomst is het de bedoeling het platform verder uit te breiden, zowel in assortiment als geografisch. Er worden nieuwe categorieën toegevoegd, alhoewel nog niet bekend is om welke categorieën het gaat. Bovendien heeft Kruidvat plannen om de marktplaats op termijn ook in België te lanceren.
Kruidvat neemt een vooruitstrevende stap om tegemoet te komen aan de veranderende consumentenbehoeften en verwachtingen, terwijl het tegelijkertijd trouw blijft aan zijn kernwaarden. Het is een spannende tijd voor zowel Kruidvat als de retailsector in het algemeen, en de Kruidvat Marketplace is zeker iets om in de gaten te houden.
Benieuwd of Kruidvat Marketplace voor jouw e-commerce bedrijf een plek is om jouw producten aan te bieden? Neem dan vrijblijvend contact op. We helpen je graag om de mogelijkheden te ontdekken en om jouw producten aan klanten aan te bieden!