Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Goede copywriting: hoe doen jullie dat? Dat is een vraag die ook wij bij Traffic Today vaak gesteld krijgen. Er bestaan diverse schrijftechnieken en -methoden waardoor je de kwaliteit van je content naar een hoger niveau kan tillen. Vandaag lichten we de Inverted Pyramid methode uit. Wat is het en hoe kan je dit zelf toepassen in jouw teksten?
De Inverted Pyramid methode bestaat uit drie onderdelen. Dit zijn de onderdelen:
Nu je meer weten over de structuur van de Inverted Pyramid methode, geven we je een aantal quick wins die je meteen in de praktijk kan toepassen.
Bepaal altijd waar je de focus op wilt liggen in het artikel. Bij SEO-tekstschrijven heb je altijd één hoofdzoekwoord waar je jouw artikel over schrijft. Natuurlijk kan je uitwijken naar sub onderwerpen, maar zorg er altijd voor dat het hoofdonderwerp leidend is.
Naast een hoofdzoekwoord heb je ook altijd subzoekwoorden die je kan verwerken in het artikel. Maak gebruik van tools zoals SEMrush om de subzoekwoorden te vinden die passen bij het hoofdzoekwoord.
Ben je op zoek naar bepaalde informatie? Dan herken je vast ook dat je eerst de tekst scant, voordat je het artikel daadwerkelijk leest. Wanneer je zelf een tekst schrijft, is het goed om er rekening mee te houden dat ook andere mensen zo jouw tekst zullen scannen. Maak dus gebruik van relevante (tussen)koppen om zo de ‘scanners’ te overtuigen dat ze jouw tekst moeten lezen.
Dit zijn allemaal voorbeelden van zogenoemde Bucket Brigades. Het zijn korte stukjes tekst waardoor je de aandacht trekt van de lezer. Vooral bij een lang artikel zijn Bucket Brigades zeer effectief om in te zetten, want zo houd je de lezer aan het lezen.
Wanneer mensen meer willen weten over een onderwerp dan hebben ze altijd wel wat vragen waar ze graag antwoord op willen krijgen. Verwerk deze vragen in je tussenkopjes. Dit zorgt er ook weer voor dat mensen eerder geneigd zijn om je artikel te lezen, dan alleen te scannen.
Door de Inverted Pyramid methode toe te passen kan je de lezers beter bedienen, waardoor ze uiteindelijk eerder in staat zijn om actie te ondernemen. Hierbij kan je denken aan het verder bekijken van de website, het opnemen van contact of zelfs het doen van een conversie.
Wil je meer weten over de Inverted Pyramid methode of heb je hier hulp bij nodig? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder!