Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
De Google Page Experience Updates: een hele mond vol, maar wat wil het nou eigenlijk zeggen? Kort gezegd is Google bezig om een nieuwe rankingfactor toe te voegen die kijkt of de landingspagina optimaal is ingericht voor een fijne ervaring voor de websitebezoeker. Is dit nog te abstract? Geen probleem, we leggen het je graag uit!
Allereerst, ter geruststelling, de update zal geen grote invloed hebben op je ranking in Google. Het enige wat het doet is het uitlichten van websites die hoog scoren op de gebruikservaring. Deze websites worden getoond in de Top Stories, die je waarschijnlijk wel kent van de nieuwsartikelen die getoond worden op basis van je zoekterm. Dit heeft uiteraard effect op de uiteindelijke conversie. Bovendien wordt de update langzaam uitgerold over de komende twee maanden.
Voor een zoekmachine als Google is het logischerwijs belangrijk dat de zoekresultaten relevante websites tonen. Je wil als bezoeker immers vinden wat je zoekt. Maar bij het vinden van de juiste informatie of het juiste product houdt het proces natuurlijk nog niet op, je wil ook op een pagina terechtkomen die goed werkt. Daarvoor let Google op onderstaande factoren:
De Google Page Experience Updates zijn op 15 juni al van start gegaan. Het gehele proces zal tot eind augustus duren. In die tijd zul je dus weinig ingrijpende veranderingen zien in je ranking, maar het is wel een goede reminder om je gehele website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken én te houden om de basis te leggen voor verdere internet marketing.
Ben je benieuwd hoe de page experience ervoor staat voor jouw website of kun je wel wat hulp gebruiken bij het verbeteren van de gebruikservaring en de on-page optimalisatie? Gelukkig hebben wij bij Traffic Today een gedreven en enthousiast team klaar staan dat op de hoogte is van alle ins en outs! Neem dus gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.