Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Woensdag 4 september stond de ‘Channable: bol ads launch’ op het programma. Roy en Lynn waren uitgenodigd om deze dag inzichten op te doen, te delen en de livegang van de nieuwe automatiseringstool van Channable voor bol Sponsored Products bij te wonen. En wij delen deze inzichten graag met jullie!
Al een ruime tijd is bol bezig geweest met de ontwikkeling van hun eigen Sponsored Products-omgeving. Waar ze eerder, net als vele andere marketplaces, gebruik maakte van het Mabaya-systeem, werd het voor bol tijd om haar eigen advertising systeem te ontwikkelen. Vanaf 2 mei 2024 zijn wij hier ook direct bij betrokken: met meerdere klanten die direct meedraaien in de beta-versie van de tool konden wij direct ervaren wat de nieuwste ontwikkelingen waren en onze feedback hiervan met bol delen.
Wist je dat bol al aan het testen is met brand-ads? Deze zien er uit als onderstaand en zijn zichtbaar tussen de reguliere producten. Een extra opvallende plaatsing waar je jouw merk en producten kunt uitlichten. De verwachting is dat deze optie in 2025 voor alle verkopers beschikbaar is.
Eind augustus zijn alle verkopers overgegaan op het nieuwe systeem, waardoor de uitrol van bol’s eigen advertising compleet is. Dit betekent niet dat ze klaar zijn: er staan nog genoeg ontwikkelingen op dit vlak op de planning. Houd via hier de updates in de gaten!
Tijdens de ontwikkeling van de nieuwe Sponsored Products-omgeving van bol, waren ze bij Channable ook druk bezig. Deze twee partners sloegen de handen in één om samen bij de livegang van de nieuwe omgeving, ook direct een automation tool te introduceren om het voor adverteerders nóg makkelijker te maken.
Op 4 augustus werd deze tool officieel gelanceerd, na ook een uitgebreide beta-fase waarin veel feedback verkregen en opgepakt is. Tof om te zien hoe Channable en bol dit samen opgepakt hebben.
De mogelijkheden binnen de tool zijn groot, maar Channable blijft innoveren en uitbreiding in de opties creëren. Waar bol nieuwe functies toevoegt, zal Channable dit ook doen. Houd dus goed alle updates in de gaten vanuit beide partijen om op de hoogte te zijn.
Als Gold Partner van zowel bol als Channable waren wij bij de launch van de tool in Utrecht. Samen met zo’n 100 andere partners kregen we inzichten van bol over hun nieuwe Sponsored Products-omgeving, de ontwikkelingen en het nieuwe algoritme. Waarna Channable zelf inhaakte op de kansen die je hierin hebt door middel van de bol ads-tool.
Het was absoluut een inzichtvolle middag die met een drankje werd afgesloten. We willen Channable en bol (Channabol ;)) bedanken voor de organisatie, uitnodiging en kennis die gedeeld is! Meer informatie over Channable’s bol ads vind je op hun website.
Benieuwd wat deze tool voor jou kan betekenen? Neem contact op met onze Marketplace specialist of kom langs voor een kop koffie!
Lynn heeft je vraag ontvangen!
We maken graag tijd voor je vrij. Lynn of één van haar collega’s neemt zo snel mogelijk contact met je op.