Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
De planning is dat vanaf 5 augustus het advertentieplatform van TikTok ook in Nederland actief zal zijn. Binnen Europa konden bedrijven in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Verenigd Koninkrijk, Rusland en Polen al langer gebruik maken van het self-serve platform op TikTok. Inmiddels is deze gelukkig ook in Nederland beschikbaar. Is adverteren op TikTok interessant voor jouw bedrijf? Je leest hier meer over de nieuwe mogelijkheden.
Zoals beschreven in onze blog afgelopen januari was het de afgelopen periode enkel mogelijk om je gegevens achter te laten. TikTok beoordeelt namelijk eerst of jouw bedrijf of organisatie geschikt is om te adverteren op het platform. Afgelopen maand heeft Traffic Today groen licht gekregen voor het adverteren op TikTok binnen Nederland. Via ons kun jij als bedrijf aangesloten worden op het netwerk. Het advertentieplatform waar in andere landen al gebruik van werd gemaakt is nu ook beschikbaar voor het grote publiek in Nederland.
Voordat er binnen Nederland toegang werd gegeven tot het adverteren op TikTok was het wel mogelijk om als het ware bereik te kopen. Bij een partner van TikTok, genaamd: Creator Network. Dit was gebaseerd op een fixed fee voor een bepaalde periode. TikTok heeft nu, net als Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest ook een advertentieplatform waarop je direct zelf kunt adverteren. Onlangs hebben wij ook in Nederland toegang gekregen tot dit advertentieplatform. Het daadwerkelijk adverteren staat voor deze week gepland.
Middels dit online advertentieplatform van TikTok kun je als adverteerder zelf de video marketing campagnes vormgeven, beheren en bijsturen. De metrics waarop je kunt meten en filteren zijn:
● Impressies
● CPC/CPA/CPM (afhankelijk van de campagne doelstellingen)
● Conversies (afhankelijk van de campagne doelstellingen)
● Kosten
De doelgroepen kun je zelf creëren via het platform. Denk aan targeting op basis van geslacht, leeftijd, locatie en interesses. Hiernaast is het ook mogelijk om gebruik te maken van re-targetting, denk bijvoorbeeld aan mensen die jouw website pas bezocht hebben.
TikTok biedt diverse advertentiemogelijkheden, namelijk:
Tevens is TikTok bezig met het uitrollen van zogenaamde ‘Shoppable Ads’ en ‘Shoppable Videos.’ Er kan onder andere op basis van van CPC, CPM en oPC geadverteerd worden op TikTok.
Met de verschillende advertentiemogelijkheden van TikTok kun je de focus leggen op:
● Website clicks. Stuur de gebruikers naar je website. Je vergroot je bereik en creëert meer online betrokkenheid voor je bedrijf of webshop.
● Video views. Vertel je verhaal door middel van een video. Je krijgt meer weergaven en bereikt meer mensen. Dit vergroot de betrokkenheid van je bedrijf op TikTok.
● Conversies. Zorg voor meer verkoop of bijvoorbeeld downloads. Krijg meer conversies van een zeer betrokken publiek.
● Bekendheid. Vergroot de bekendheid van je bedrijf, dienst of product. Ook wel merkbekendheid. Hierdoor maak je de gebruiker bewust van je aanwezigheid en geef je aanzet tot een hogere betrokkenheid.
Nu het adverteren op TikTok ook in Nederland voor het grote publiek beschikbaar is, is het zeker interessant om na te denken of dit een interessante toevoeging kan zijn aan jouw marketingkanalen. Actief zijn op TikTok is voor bedrijven of organisaties die zich focussen op een jonge doelgroep zeker een aanrader. De razend populaire app biedt veel kansen om met je doelgroep in contact te komen. Op welke wijze jij gaat adverteren op TikTok is natuurlijk afhankelijk van jouw wensen en doelen.
Wil jij jouw doelgroep ook via TikTok bereiken? Wil jij weten hoe je dit het beste kunt aanpakken en waar jij jouw budget het beste wel of niet aan kunt besteden? Wij helpen je graag met het opzetten van het account en het voeren van toffe campagnes. Wij staan graag voor je klaar en helpen je verder, zodat je optimaal gebruik kunt maken van de advertentiemogelijkheden op TikTok!
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen contact met je op.